قهوه ترک

برای تهیه ی قهوه ترک از ایبریک - جذوه یا همان قهوه جوش ترک، باید استفاده کنید.

تهیه قهوه ترک آسان است و به مهارت خاصی احتیاج ندارید، به شرط آنکه دو راهکار را بدانید.

 

1- آب: همیشه از آب سرد و فیلتر شده استفاده کنید. برای اندازه گیری میزان آب، از همان فنجان قهوه خوری خودتان استفاده کنید.

وقتی نوبت به آب نسبت قهوه ترک می رسد، قاعده کلی من نصف فنجان آب برای هر فنجان است. یک بار دیگر می گوییم که، اندازه گیری فنجان، فنجان قهوه خوری است که می خواهید قهوه را در آن سرو کنید، نه یک فنجان اندازه گیری استاندارد.

 

2- قهوه و شکر: برای هر فنجان قهوه، از یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده استفاده کنید. اگر یک فنجان با شکر آماده می کنید، آن را در همان ابتدا اضافه کنید، مخلوط را هم بزنید تا مخلوط شود.as usual this is a test ogf what i wanna see in the front end of things just as always its going to be what im taalking about. lets see if its possible to manipulate the while recepie با این حال، اگر یک یا چند نفر از میهمانان شکر را ترجیح نمی دهند، ابتدا آن فنجان را آماده کرده و بریزید. بعد از برگرداندن قابلمه قهوه به اجاق گاز، شکر بیشتری اضافه کنید تا مطابق با سلیقه ی مهمانان باشد. پس میزان شکر برای شما متغییر است.
پس شکر و قهوه را در قهوه جوش بریزید و آب سرد به آن اضافه کنید، با قاشق کمی مخلوط کنید و به آرامی مخلوط را روی حرارت متوسط ​​بجوشانید. این کار 3-4 دقیقه طول می کشد، بنابراین کاملاً آن را زیر نظر داشته باشید. با گرم شدن قهوه، کف تیره روی آن ایجاد می شود.
معمول و مهم این است که قهوه ترک را با کف در بالای آن سرو کنید. وقتی مخلوط نزدیک به جوش آمد، با یک قاشق چایخوری مقداری کف را به داخل هر فنجان قهوه منتقل کنید. قهوه جوش را به اجاق گاز برگردانید.